English version .................... Homepage  
     
 

Narodil se 20.4.1977 v Litoměřicích. Absolvoval Konzervatoř v Teplicích, obor klavír (1991-97) u prof. Věry Vlkové. Na absolventském koncertě v květnu 1997 hrál za doprovodu Severočeské filharmonie Teplice CONCERTO IN F George Gershwina. Skladbu studoval na téže konzervatoři u Mgr.Václava Bůžka. Ve studiu skladby pak pokračoval na HAMU v Praze pod vedením Prof.Svatopluka Havelky, v roce 2002 obhajoval diplomovou práci (komorní opera Dementia Praecox; premiérována v rámci Maratónu soudobé hudby 2001, další uvedení na festivalu OPERA 2003 – zde obdržela Cenu ředitelky festivalu).
   Jeho skladby byly oceněny např.v soutěži GENERACE (v r.1999 1.cena za Procitání – Pět písní na verše B.Reynka, v r.2000 2.cena za Sestup na hlubinu ticha a v r.2001 taktéž 2.cena za Ballo Nella Notte), dále pak obdržel cenu Fondu Leoše Janáčka (1999). Nahrávka Ballo Nella Notte byla Českým Rozhlasem vybrána k účasti na INTERNATIONAL ROSTRUM OF COMPOSERS v Paříži. V roce 2000 se zúčastnil  mezinárodních kursů nové hudby v Darmstadtu (provedena skladba Dvě dívky v prostoru s objekty) a v roce 2001 festivalu Varšavský podzim (provedena skladba Music for 18 strings).
   V roce 2001 obdržel objednávky na nové kompozice od Warsaw Autumn Friends Foundation (Distress Sonata; provedeno Orchestrem nové hudby Katowice na Varšavském podzimu 2002) a od festivalu v Donaueschingen (Osten do těla; premiéra na Donaueschinger Musiktage 2002). V roce 2003 si u něj pro svůj pražský koncert objednal skladbu holandský soubor DE VOLHARDING (Irritating Of Inland; premiéra v divadle ARCHA 2003). V roce 2006 měla na rakouském festivalu Klangspuren premiéru skladba Frame Dreams. Jeho hudba dále zazněla např. na festivalech Wien Modern (2003), Festiwal muzyki Nowej (Bytom 2003), Forum Neuer Musik (Kolín nad Rýnem 2004), Artacts ´04 – Festival für Jazz und Improvisierte Musik (St. Johann in Tirol 2004), Dartington International Summer School & Festival (2004), Music Gallery (Toronto 2006), Trieste Prima (Terst 2009), Pražské Jaro (2012), Contemporary Night (Budapešť 2013) nebo Music Olomouc (2014).
   Spolupracuje se skupinou The Plastic People Of The Universe – připravil orchestrální verzi projektu na texty Ladislava Klímy Obešel já polí pět (premiéra v r. 2002 v Roxy), aranžoval legendární Pašijové hry (premiéra v divadle ARCHA, duben 2004, záznam koncertu vyšel na CD) a na libreto Vratislava Brabence napsal pro Plastic People a Agon Orchestra „vlakovou operu“ Lysá nad Labem (prem. 2007, Meetfactory). V roce 2014 instrumentoval další konceptuální album skupiny (Co znamená vésti koně) pro Filharmonii Brno.  
   Jeho další velkou prací je např. scénický madrigal Lamenti pro pět hlasů a sedm nástrojů (tématicky vycházející z fragmentu Nářek Ariadny Claudia Monteverdiho), který stejně jako operu Dementia Praecox režíroval Jiří Heřman (bývalý šéf opery Národního Divadla v Praze). Premiéra díla byla v listopadu 2004 v prostoru Roxy NOD, další uvedení pak na festivalu 4+4 dny v pohybu v květnu 2005 v Praze a v říjnu téhož roku na festivalu Riocenacontemporanea v Riu De Janeiru.
   Zhruba posledních deset let se zabývá i scénickou hudbou (Já je někdo jiný, r. Arnošt Goldflam, 2003, Hradec Králové; U cíle, r. Arnošt Goldflam, 2004, divadlo Komedie; Klářiny vztahy, r. Ivan Řezáč, 2005, Švandovo divadlo, V 11:20 tě opouštím, r. Jana Svobodová, prem. 2005 v uprchlickém táboře v Bělé pod Bezdězem, Milada, r. Jiří Ornest, 2007, Divadlo Na Zábradlí; Radúz a Mahulena, r. SKUTR, 2011, Mahenovo divadlo, Brno, Medea, r. Braňo Mazúch, 2011, Lubuski Teatr, Zielona Gora, Antikódy, r. Braňo Mazúch, 2013, Nová scéna ND, Praha atd.). Za hudbu k představení Exit 89 (r. Jiří Havelka, 2008, Divadlo Archa) získal nominaci na Cenu Alfréda Radoka.
   Jako klavírista, skladatel a dramaturg působí od r.1998 v orchestru AGON, který uvedl v květnu r.2002 v divadle Archa profilový koncert z jeho skladeb. Dlouhodobě píše skladby pro MOENS Ensemble a Orchestr BERG, pro jehož koncertní řadu letos komponuje (v rámci stipendijního pobytu v Evropském centru hudby Krzysztofa Pendereckého) rozsáhlejší vokálně-orchestrální kompozici.
   Intenzivně se věnuje provádění soudobé hudby jako sólista (např. koncert ze skladeb Johna Adamse nebo sólový klavírní part Symfonie č. 1 Alfreda Schnittkeho, Filharmonie Hradec Králové, dir. Marko Ivanovič, říjen 2012) i jako komorní hráč (např. koncerty ze skladeb posluchačů HAMU ve Studiu 1 ČR – přímý přenos stanice Vltava a v hotelu Fórum – pořad ČT Hudební vizitka, dále pak koncerty v rámci cyklu PKF Krása dneška).
   Od r.1995 působil v pražských jazzových skupinách (Jazzbox, Four Roses, Lee Davison). Později byl členem jungle-jazzové formace Jaromíra Honzáka Face Of The Bass (CD Face Of The Bass, 2011) či skupiny Limbo (CD Out Of Body, 2009). Nyní vede punk-jazz-experimentální jednotku NTS (Nejtek Tichý Smetáček, CD Libido Trip, 2009, LP Permanente Frustration, 2011, DVD Permanente Live, 2012, DVD Genuine, 2014), působí v nové skupině Davida Kollera (CD Nic není nastálo, 2006, Teď a tady, 2010) a od roku 2012 spolupracuje s Michalem Pavlíčkem (Michal Pavlíček a Trio), se kterým absolvoval na podzim roku 2013 akustické turné v duu.
   V letech 1995-98 učil na ZUŠ v Litoměřicích klavír, v letech 1998-2008 vyučoval hudební teorii a klavírní improvizaci na Konzervatoři v Teplicích a v letech 2006-2010 učil dějiny jazzu a kompozici na VOŠ Jaroslava Ježka v Praze. V současné době dokončuje doktorské studium oboru Kompozice a teorie kompozice na JAMU v Brně. Občas přispívá do časopisu Harmonie či do Hospodářských novin svými recenzemi. Skládání a hraní hudby považuje za něco na způsob dobrodružné procházky džunglí a proto ho to baví.

Strukturované CV ke stažení: Nejtek CV